Online marketing is niet meer weg te denken. Iedere ondernemer weet hoe belangrijk het is om de online vindbaarheid te vergroten. Hier bevindt zich immers de grootste doelgroep. We mogen echter ook de kracht van offline marketing niet vergeten. In dit artikel bespreken we de voordelen van beide marketingvormen en leggen we uit hoe deze twee elkaar kunnen versterken als ze op de juiste manier gecombineerd worden. Offline marketing: het belang van goede reclame, passend binnen de regioOffline marketing is niet alleen een heel krachtig instrument om een grotere doelgroep te bereiken, het is ook best wel complex. Er zijn veel zaken om rekening mee te houden. Belangrijk is bijvoorbeeld dat de buitenreclame passend is bij regio. Waar je met online marketing toegang hebt tot alle Nederlanders, focus je je nu immers op de mensen die letterlijk het dichtst in de buurt van het bedrijf staan. Stel, jouw bedrijf is vooral actief in Valkenburg. Dan is het een goed idee om de buitenreclame van Image Building in Valkenburg toe te passen. Zij hebben niet alleen verstand van het creëren van de mooiste reclameborden, maar ook van geschikte ontwerpen binnen deze regio. Wat werkt er? Wat werkt er juist niet? Op die manier lukt het veel beter om jouw bedrijf op de kaart te zetten binnen de regio waar je het actiefst bent. De kracht van offline marketingOffline marketing lijkt de afgelopen jaren een beetje in de vergetelheid te raken. Veel ondernemers focussen zich compleet op de digitale mogelijkheden. En dit terwijl de kracht van offline marketinginstrumenten ook immens kan zijn. Sterker nog: het kan een waardevolle toevoeging zijn binnen jouw marketingstrategie. Een van de oudste en meest effectieve vormen van offline marketing is buitenreclame. Dit is ook direct zichtbaar als je op straat loopt of op de snelweg rijdt. Hoeveel reclameborden zie je wel niet langs de weg staan? Hoeveel posters hangen er wel niet bij bushokjes? Hoeveel banners zijn er niet aanwezig? Buitenreclame blijft ongelooflijk populair. Vooral bij mkb-bedrijven. Maar hoe komt dat? Wees je er vooral van bewust dat offline marketing ook in beweging is gekomen de afgelopen jaren. Het is niet zo dat hier niets veranderd is. Zo zien we dat er tegenwoordig zelfs digitale borden mogelijk zijn. Buitenreclame kan dan ook zeer innovatief zijn. Zelfs ondanks het feit dat het misschien wel één van de oudste reclame-uitingen is. Door het juiste marketingteam in te schakelen, creëer je een marketinginstrument dat echt de aandacht weet te trekken en opvalt bij het grote publiek. Bedenk daarnaast ook dat mensen constant in aanraking komen met online marketing. Ze worden ook steeds slimmer in het blokkeren van advertenties. Hierdoor loop je tegenwoordig een groot deel van je doelgroep mis. Een doelgroep die je juist weer beter kunt gebruiken door buitenreclame in te zetten. Daar kan je immers niet omheen. Belang van online marketingDe voordelen van online marketing zijn bij de meeste ondernemers wel bekend. Het grootste voordeel is dat hier het overgrote deel van je doelgroep zich bevindt en dat je ze ook op zeer snelle wijze kunt bereiken. Daarnaast is het gemakkelijker om de resultaten van je campagne te meten met bijvoorbeeld handige tools zoals Google Analytics. Met het juist toepassen van online marketing zal de naamsbekendheid van het bedrijf snel toenemen. Online en offline marketing combinerenOm de gehele doelgroep te bereiken is het belangrijk dat online en offline marketing naast elkaar kunnen bestaan. Elkaar versterken. Ze moeten van elkaar kunnen profiteren. Herkenbaarheid speelt hier een belangrijke rol. Door buitenreclame bijvoorbeeld op een zichtbare plek te plaatsen, zullen mensen dit beeld onbewust in zich opslaan. Het zaadje is dan als het ware geplant. Als ze vervolgens ook online in aanraking komen met het bedrijf, zal dit zaadje verder groeien. Bovendien kan offline marketing worden gebruikt om meer bezoekers te trekken en zo de online kanalen te triggeren.
|