Voor veel beginnende online ondernemers is dropshipping een interessant zakelijk model. Dit komt doordat het vrij weinig risico’s met zich meebrengt en het risico geldt alleen als je niet goed voorbereid bent. Wil je beginnen met dropshipping, dan kun je een gat in de markt vinden met behulp van e-pickr. Doe genoeg research, kijk naar de lange termijn en succes volgt vanzelf. Een aantal belangrijke factoren als je begint met een dropshipping business. Research doenIedere ondernemer is met deze tip niet onbekend: marktonderzoek doen. Marktonderzoek klinkt misschien ingewikkeld, maar dat is het niet. Marktonderzoek is namelijk een verzamelnaam voor het ordenen en vergaren van zoveel mogelijk belangrijke info. Je hebt deze informatie nodig om te bepalen of je een product of dienst kan verkopen waar klanten interesse in hebben. Dit begint vaak met een aanname van jezelf of een idee. Vervolgens moet je dit idee zogenaamd valideren. Probeer zoveel mogelijk cijfers en documenten te verzamelen over het product of de dienst. Denk aan demografische gegevens, maar ook data over online zoekgedrag via Google Trends. Vraag je af wat de concurrentie doet om de problemen van de klant op te lossen en kijk hoe jij dit beter kan doen. Het onderhandelen met de leverancierHet succes van dropshipping is mede afhankelijk van de afspraken en het contact met leveranciers. Het komt aan op goed samenspel en het is van belang dat er samenwerking is tussen beide partijen. Dit gaat natuurlijk in eerste instantie over vergoedingen, prijzen en producten. Maar het gaat ook over communicatie. Heb je afspraken tijdig op papier gezet en tijdig gecommuniceerd met de leverancier? Is een leverancier laat met communiceren, dan moet je je afvragen of je wel zaken wilt doen met dat bedrijf. Is de communicatie al slecht met jou, dan zal de communicatie niet beter worden met jouw klanten. Het maken van een marketingplanMarketing is ontzettend belangrijk voor iedere onderneming. Je moet een slimme marketingstrategie bedenken om te voorkomen dat je budget opgaat aan marketingactiviteiten. Daarom is het verstandig om een soort van in te leven in je perfecte klant. Heb je bijvoorbeeld een jongere doelgroep en wil je fitness producten verkopen? Dan is de kans groot dat jouw doelgroep te vinden is op social media. Je kunt in dit geval advertenties opzetten via de betreffende social media platforms. Tekstuele advertenties via Google kun je dan beter negeren.
|