• Bedrijven 22.10.2018

    Wat is de meerwaarde van webshop fulfilment

    Wanneer u bent begonnen met een webshop heeft u ongetwijfeld al heel wat zaken op orde moeten zetten om kosten te drukken. Zeker wanneer u zichzelf in een concurrentiële markt heeft gepositioneerd, want dan is de verkoopprijs één van de belangrijkste elementen. 
    De meeste startende webshops stoppen na een aantal jaar of worden overgenomen. Degene die het echt goed doen, groeien stevig door. Groeiende webshops die producten uit eigen voorraad verdelen (dus geen dropship dozenschuivers), komen vroeg of laat in de problemen met ruimtebeperking. 
    Grotere in- en uitgaande goederenstromen, stockeren van goederen, een grotere personeelsbezetting,… allemaal zaken die een specifieke kennis en planning vragen en dus extra kosten met zich meebrengen.

    We zien het maar al te vaak dat deze hard groeiende ondernemingen inzetten op uitbouw en expansie, maar soms te weinig stil staan bij het probleem van (tijdelijke) mindere verkoop of minder harde groei. De vaste kosten kunnen dan wel eens een probleem worden. 
    Daarom is het kiezen voor een externe partner voor webshop fulfilment soms de betere oplossing dan het zelf te proberen. 

    Waarom kiezen voor een externe partner?

    Er zijn diverse antwoorden op de vraag waarom u als bedrijf moet kiezen voor een fulfilmentpartner
    Allereerst is er het aspect ruimte. Uw magazijn wordt te klein waardoor orderpicking minder vlot verloopt. U kan kiezen voor uitbreiding met het risico dat het binnen 2 jaar terug te klein is. Het magazijn uitbesteden is permanent schaalbaar. 
    Een groter productaanbod doet uw verkoop ook stijgen, maar kunt u nog alle orders tijdig de deur uit krijgen? 

    Een ander probleem is personeel en planning. Steeds meer klanten verwachten “besteld voor 23 uur, morgen geleverd”. Vooral kleinere webshops hebben niet de mogelijkheden om personeel 7 of 7 in te plannen, maar de flow van orders doet dit wel. Maandag en dinsdag zijn bijgevolg zeer drukke inpakdagen, waarbij vaak extra personeel wordt aangeworven met dagcontracten. Naar het einde van de week blijven die mensen terug thuis. Dit levert minder gemotiveerde werkkrachten en personeelsverloop op. Door de mindere ervaring krijgt u ook een hoger foutenpercentage. Als gevolg krijgt uw klantendienst extra retourzendingen en klachten. 

    Door te kiezen voor webshop fulfilment krijgt u dus betere kwaliteit, die zich direct vertaald in betere klantenervaringen. Het uiteindelijke resultaat is terug extra omzet. 

    Bijkomende voordelen van webshop fulfilment

    Zo hoeft u niet over een groot kapitaal te beschikken voor aankoop van opslagruimte. Ook bijhorende IT-oplossingen, intern transport, personeelsproblemen en in-efficiënt werken behoren tot het verleden. 

    De kost van verpakkingsmateriaal zal wellicht ook dalen bij de overstap naar externe een partner in het logistieke proces. Zij kopen hun verpakkingsmateriaal in grote hoeveelheden of bulk, waardoor zij lagere prijzen heeft kunnen bedingen. 

    Kiezen voor het uitbesteden van het logistieke proces heeft natuurlijk een prijskaartje, maar dit zorgt er wel voor dat een groot deel van uw vaste kosten komt te vervallen. Een grondige analyse en kostenberekening van uw huidige situatie door E-fulfilment Surlogic zal uitwijzen of u klaar bent voor webshop fulfilment.

    https://surlogic.nl

    Posted by @ 4:19 am

  • Comments are closed.





Archief